zaterdag 26 december 2015

Rrrrrrraaaaaauuuuwwww

Rrrraaaaaauuuuuwwwww

Het volgende projectje dat meer dan een jaar in de kast lag te wachten om verwerkt te worden.
Ik kocht 2 kussenslopen in een facebookgroepje. Ondertussen is de hype voorbij, maar mijn tijger en mijn hert lagen nog steeds in de kast. De hoogste tijd om ermee aan de slag te gaan!



Tot de herfstvakantie.
We plannen een 'creatief' dagje in. De man knutselt aan het tuinhuis, de meisjes kliederen met verf, ons moema maakt een lekker dessertje & een trui voor de dochters.

De oudste krijgt de ruigste - de tijger.



De basis tekende ik over uit SVDHZ2. Ik zette het naar mijn hand.
Het voorpand tekende ik uit de kussensloop & uit joggingstof en bevestigde ik met de overlock aan elkaar.

Op het voorpand naaide ik een stukje skai, om net dat stoerder effect te creëren voor de 3-jarige dochter. Zeker nu ze haar haren zelf heeft geknipt, mag haar outfit dat ook zijn.


 Aan de mouwen koos ik deze keer niet voor gewone boordstof, maar werkte ik het ook af met skai.
 

 Het was even wennen, want ze koos in eerste instantie voor het hertje,... maar ze heeft zich neergelegd bij mijn keuze.

Patroon: basis trui SVDHZ2
Stof: grijze joggingstof - Stoffenspektakel
& tijger: via facebook groepje gekocht
Afwerking: Skai

Ondertussen werd het kerstvakantie en lag het hertje nog steeds in de kast. Tot deze deugniet heel vroeg op was en ik dus eventjes tijd vond om achter het naaimachine te kruipen.

Voor de jongste koos ik het schattige hertje. Hier de combinatie tussen kussensloop en sweaterstof. Ik twijfelde over de combi kleur, muntgroen of oker. Het werd oker, ik ben blij met de keuze.


Ik had nog een restje over en maakte een bijpassend rokje. Het simpel A lijn rokje waar ik eerder ook over blogde. Meer moet dat niet zijn voor een doordeweekse outfit.
 De randjes werden deze keer afgewerkt met de sweaterstof. Geen extra's.




Patroon: basis trui SVDHZ2. Maat 92 voor de bijna 2 jarige dochter. De volgende keer toch maar een maatje groter nemen.
Stof: oker sweaterstof
& tijger: via facebook groepje gekocht
Afwerking: met sweaterstof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten