vrijdag 25 december 2015

Glitter party - candy jurk

Glitter Party - Candy Jurk



Een aantal weken geleden verscheen de 'proefversie' van de candy jurk. Hij werd door iedereen goed gevonden. Stoer en speels door de dochter, leuk en snel om mee te werken door mezelf. Deze vind je hieronder terug.

Dit smaakte naar meer.

Voor de feestdagen hoeft het niet altijd té chique te zijn. Casual kan ook feestelijk zijn, zeker wanneer er in de stofjes wat glitter is verwerkt.

Beide meisjes kregen de candyjurk. Ik tekende zelf lange mouwen eraan, zodat ze winterproof zijn, zakjes om hun 'vondsten' te verzamelen en een lintje om het te tailleren.

De oudste in een oud roze glitter stof. Een overschotje die ik overkocht van een naaimaatje- kwam uit de Stoffenstraat. Als lintje gebruikte ik een grijs rekbaar biais.



En showen maar. 1, 2, 3 fotomodel,....


Blond en oud roze, mooie combinatie.

Ik had nog een restje over, daarvan maakte ik nog een rokje. Wat een geluk, beide meisjes passen er in. De jongste met een schattige pamperpoep en voor de oudste een strakker rokje. Het patroontje tekende ikzelf op de gok. Een simpel A - lijntje met een boord. Een rekbaar biais erin en klaar is kees.



De jongste kreeg een gouden glitter stof, hier gekocht.
Als lintje gebruikte ik een sterretjesbiais uit de Veritas, in dezelfde kleur als de broekkousen.

 















Beide stoffen zijn gemêleerd. Persoonlijk vind ik dit heel fijn om mee te werken.


Broekkousen eronder, voor de kleinste ruige 'tijger' schoenen, bijpassende klemmetjes en het feest kan beginnen!

  

Fijne feestdagen en een warm & gezellig 2016 gewenst!

2 opmerkingen: