dinsdag 1 december 2015

Babypakje - Indian Elephant

Mijn moedergevoel was al sterk aanwezig, maar wordt alleen maar versterkt met de komst van de 3de telg.

Wanneer de ene iets krijgt, wil ik het de andere ook geven, lees naaien. Hoe lang ik dit ga volhouden, kan ik niet inschatten.

Nu de oudste een warme wintertrui gekregen heeft en de jongste een speelbroek, is het weer de beurt aan de toekomstige broer om een zelfgemaakte creatie te krijgen.

Bij Bambiblauw kocht ik dit stofje. Echt zalig om mee te werken. Ik wist meteen wat het zou worden. Een speelbroek voor het jongste kadeeke en een kruippakje voor baby broer.

Als patroon koos ik voor de Indian Elephant - Ottobre. Niet de eerste keer dat ik ermee aan de slag ging, wel de eerste keer in deze vorm. Ik paste het patroon een beetje aan; een aantal drukknopen tussen de benen verdwenen en stikte de beennaden helemaal dicht.




Ik maakte maat 50, hopelijk doet hij de meisjes na en wordt hij niet al te groot geboren, zodat hij er nog geruime tijd in past.














Voor de pijpboordjes koos ik een keer niet voor boordstof, maar draaide ik de stof averachts. Die gemeleerde stof leent zich uitstekend daarvoor.







Als afwerking koos ik voor kam snaps. Mezelf lang afgevraagd wat ik met mijn zwarte snaps zou doen, maar nu komt het mooi uit met de grijze stof.






Kan niet wachten om het kleintje hierin vast te pakken. Toch nog even geduld uitoefenen en aftellen. Maar het aftellen op 2 handen is begonnen. Nog bijna 9 weken te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten