maandag 15 februari 2016

Home made mini couture - Giggle kleedje

Home made mini couture - Giggle kleedje

Ook nood aan meer zon?

Nog een kleedje dat ik al héél lang wilde maken. Ja, ik val in herhaling. Maar zo lang de kleine spruit lekker warm zit en geen zin heeft om in de regen, kou,.... terecht te komen, heb ik tijd om al mijn projectjes te realiseren.


Ik nam maat 110 voor mijn bijna 4-jarige dochter. Bovenaan heeft ze dit nodig, aan het rokpand heeft ze nog wel ruimte over. Maar zo kan ze er zeker de zomer mee doorkomen.



Ik kan me zelfs niet meer herinneren waar & wanneer ik het stofje kocht. Ik vermoed een aantal jaren geleden op het stoffenspektakel in Antwerpen. Het betreft een dun jeans stofje, heel soepel en heel gebruiksvriendelijk.

Het lintje en de knopen mocht ons poppemie zelf kiezen. Ze koos voor roodkapje. De knopen lagen in mijn knopen - verzamelschuif :-). Is dat ook herkenbaar bij jullie? Ik vind het heel moeilijk om op een rommelmarkt, in een kringwinkel de knopen te passeren zonder een voorraad mee te nemen.


De riembandjes vond ik net iets te groot op het patroon, deze heb ik voor de helft verkleind.


Mijn meisje tevreden = ik tevreden, ze wil het zelfs niet meer uitdoen!




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten