donderdag 10 juli 2014

Het zomert part II

Bij nieuwe t-shirten horen natuurlijk nieuwe broekjes. Aangezien ons Frauke zo van buiten ravotten  houdt, maakte ik enkele speelbroekjes. Ik baseerde me op een velours broekje van Mundo Melocoton. Ik maakte er een patroon van een toverde er een reeks broekjes uit. 







De broekjes zijn uit joggingstof of velours gemaakt. Fijn om in te spelen. Ik kocht de stof hiervoor in Kapellen

Om het meer cachet te geven, maakte ik gebruik van een paspel aan de zijkanten.

De bovenkanten werden afgewerkt met een elastiek.



  Hier nog een variatie op het modelletje.


Deze variant is gemaakt uit sponsstof en kocht ik bij www.ella-basiel.be Het stofje lag al enkele jaren bij mijn aanwinsten onder het stof. Nooit goed geweten wat ermee te doen. Tot het moment aanbrak dat ons Frauke geen pampertje meer nodig had. Dan zijn zulke broekjes super handig! Een plasaccidentje, geen probleem, uitwassen en het is super snel droog.




Deze keer heb ik geëxperimenteerd. Bij de aankoop van mijn overlock kreeg ik een ini mini les. Ik heb nog onthouden dat ik tunnels kan maken met het machine. Dat wilde ik wel eens testen.



Stof 3-laags op elkaar leggen en stikken maar.












 En ja hoor, het lukte. Nu spelen maar! Laat die zon maar komen!


2 opmerkingen:

  1. Super toffe blog! Dorien Florentien, echt je best bewaarde geheim ever (voor mij dan). Ik zou zo graag een bestelling bij je willen plaatsen, kan dat? xk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci Krista! Laat maar weten wat je wil, als vriendendienst wil ik gerust iets maken :-)!

    BeantwoordenVerwijderen