zondag 6 november 2016

Sweater dress #littlegirls #sewing #stoffenstraat #missmadelief #fabrikartistik #diy #handmadepattern

Sweater dress #littlegirls #sewing #stoffenstraat #missmadelief #fabrikartistik #diy #handmadepattern

Wow, wat is het een tijdje geleden dat ik nog wat gepost heb. Mijn naaimachine daarentegen is op volle toeren blijven draaien.

Nu de avonden wat donkerder worden, heb ik me voorgenomen om mijn blog terug nieuw leven in te blazen.

Een lekker, warm kleedje miste ik nog in de kleerkast van de oudste. In de Stoffenstraat vond ik een simpel sweaterstofje, lekker zacht van binnen. Ideaal om mee aan de slag te gaan.

Het patroon tekende ik zelf. Ik nam het over van een bestaand kleedje en verlengde het met een paar centimeters zodat ze er deze winter nog mee verder kan.


Enkel de kaki sweat zou het wat saai maken. Om het te breken werkte ik met een restje glitterstof. Waar ik dit ooit heb gekocht, kan ik me zelfs niet meer herinneren,...maar het was nog genoeg voor mijn projectje.


Om dit alles nog wat stoerder te maken, werden er letters geflockt. Deze bestelde ik bij Miss Madelief.


De maatlabels zijn eveneens geflockt en komen van Miss Madelief.

 

 Af en toe krijgt het fototoestel ook zijn kuren, of het kan aan de bediening liggen :-). Wat er is gebeurd, weet ik niet, maar het effect vind ik nog wel leuk.





Juij, een nieuw kleedje om morgen voor school aan te doen!

Patroon: zelfgemaakt
Stof: Stoffenstraat
Flock: Miss Madelief
Maatlabels: Miss Madelief

1 opmerking: